ၿမိဳင္မဟာဓာတ္႐ွင္(အပိုင္း ၁)
ၿမိဳင္မဟာဓာတ္႐ွင္(အပိုင္း ၁)
အေခါင္းေပ်ာက္ရြာ
{၁}
ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုလိုနီလက္ေအာက္သို႔က်ေရာက္၍ တိုင္းေရးျပည္ရာ မၿငိမ္သက္ေသးေသာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုျဖစ္သည္။ျပည္နယ္တစ္ဝွမ္း နယ္ခ်ဲ့ အဂၤလိပ္မ်ား ေျခ႐ႈပ္ေနေသာ အခ်ိန္ဆိုရင္လည္းမမွားေပ။ျမန္မာ ႏိုင္ငံႀကီး
တိုင္းတစ္ပါး သားတို႔၏ လက္ေအာက္သို႔က်ေရာက္၍
ကြၽန္နင္းျပား ဘဝကို မခံလိုေသာ ျမန္မာ့မ်ိဳးခ်စ္
ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔မ်ား၏ ရရာလက္နက္ကိုစြဲကိုင္ၿပီး
အသက္ေပးကာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ ၌ေတာခို ေတာ္လွန္တိုက္ခိုက္ၾကသည္။ထိုျမန္မာ့ေတာ္လွန္ေရးတပ္ဖြဲ႔ မ်ားကို
ေျမလွန္႐ွာေဖြ၍ အဂၤလိပ္တပ္မ်ား အျမစ္ျဖတ္ ေခ်မႈန္း
ေနၾကခ်ိန္ျဖစ္၍ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အနယ္နယ္ တိုင္း၌ ေျခ႐ႈပ္လ်က္႐ွိေနၾကသည္။မသကာၤေသာ သူမွန္သမွ်ကို ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္၍ ေျခတြင္ႀကိဳးခ်ည္ ေဇာက္ထိုးဆြဲခ်၍ လက္သည္း
ခြံမ်ားအား ပလာယာျဖင့္ႏႈတ္ထုတ္ျခင္း၊ေရေႏြးျဖင့္ ေလာင္းျခင္း၊ေျခသလုံးေပၚသို႔ သံလုံးတင္၍ ႀကိတ္ျခင္း စသျဖင့္
ရက္စက္ျခင္းနည္းလမ္းေပါင္းစုံကိုအသုံးျပဳၿပီး ျမန္မာျပည္သူမ်ား ႏွိပ္စက္ ညည္းပန္းၾကသည္။ထိုသို႔ အဂၤလိပ္တပ္မ်ား ေျခ႐ႈပ္ေနၾကသည့္ ၿမိဳ႕မ်ားနယ္မ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏
ေအာက္ဖက္ တနသာၤရီတိုင္းထဲမွ ၿမိတ္ၿမိဳ႕သည္လည္း
တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ေပသည္။ထိုေခတ္အခါက ၿမိတ္ၿမိဳ႕မွာ
ယခုကဲ့သို႔မဖြံ႔ၿဖိဳးေသးဘဲ သစ္ေတာႀကီးမ်ားႏွင့္သာဖုံးအုပ္ေနကာ ပင္လယ္ကမ္းစပ္တစ္ေလွ်ာက္ လမု၊လမဲ့၊ကနစို၊
ပင္လယ္အုန္း စသည့္အပင္မ်ားျဖင့္သာျပည့္နက္ေနေပသည္။လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအျဖစ္ ရန္ကုန္ႏွင့္ၿမိတ္ၿမိဳ္သို႔ ေရေၾကာင္းလမ္းႏွင့္ ၾကမ္းတမ္း လွေသာ ကားလမ္းမ်ားျဖင့္သာ ကုန္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ၾကသည္။ၿမိတ္ၿမိဳ႕အတြင္းေနထိုင္ၾကသူမ်ားကေတာ့ လူကုန္ထံအသိုင္းအဝိုင္းမ်ားအျပင္ဆင္းရဲႏြမ္းပါသူမ်ားႏွင့္ ေတာမက်ၿမိဳ႕မက်
အတန္အသင့္စည္ကားေသာၿမိဳ္ျဖစ္သည္။ၿမိတ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ နီးစပ္ရာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားသို႔ ကားလမ္း ျဖင့္ ကုန္ပစၥည္း ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ ရာ အခ်က္အျခာက်ေသာၿမိဳ႕လည္းျဖစ္သည္။
ေငြေၾကးအတန္အသင့္ခ်မ္းသာ သူမ်ားမွာ သစ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊
ရတနာေရာင္းဝယ္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအျပင္ ပင္လယ္ျပင္မွ
ရ႐ွိေသာ ေရထြက္ပစၥည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ေရာင္းဝယ္သည့္
လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ကိုင္ၾကၿပီး ေငြေၾကးဆင္းရဲ သူမ်ားမွာေတာ့ ပင္လယ္ထဲ၌ ငါး၊ပုစြန္စသည့္ တံငါလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္
ကမ္းစပ္တစ္ေလွ်ာက္ေပါက္ေရာက္ေနေသာ လမု၊ပင္လယ္အုန္းပင္မ်ားအား ျဖတ္ေတာက္၍ မီးေသြးဖုတ္ေရာင္းဝယ္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕အတြင္း ေနထိုင္ၾကသူအမ်ားစုမ်ားစုမွာ အတန္အသင့္
ေငြေၾကးႂကြယ္ဝသူမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ထို႔အျပင္ထိုေခတ္အခါက ျမန္မာျပည္၌ ျမန္မာ့႐ိုးရာ လက္မႈပညာမ်ားအျပင္ ေၾကာင္ပ်ံ၊အံပြား၊စုန္း၊ေမွာ္ကေဝ အတတ္မ်ားလည္း ထြန္းကားေနဆဲျဖစ္ရာ ျပည္သူတစ္ေယာက္အဖို႔ နယ္ခ်ဲ့ အဂၤလိပ္မ်ားအျပင္ ၄င္း စုန္းကေဝမ်ား
၏ ေဘးအႏၱာရယ္ကိုလည္း ေ႐ွာင္႐ွားၾကရင္း ပင္ပန္းခက္ခဲစြာ ဘဝျဖတ္သန္းၾကရသည္။ထိုအထဲ၌ အဆိုးဆုံးကေတာ့ ေၾကာင္ပ်ံပင္ျဖစ္ေပသည္။ေၾကာင္ပ်ံဆိုသည္မွာ ေၾကာင္မဟုတ္ဘဲ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ကဲ့သို႔ အစြမ္းသတၱိမ်ားပိုင္ဆိုင္ထားေသာ လူတစ္ေယာင္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ထိုလူမွာ ေန႔အခ်ိန္၌ မည္သည့္အစြမ္းမွ်မ႐ွိေသာ္လည္း
ညေရာက္လ်ွင္ေတာ့ ေၾကာင္ပ်ံအစြမ္းမ်ားအလိုအေလ်ာက္ပုိင္ဆိုင္လာေပသည္။ထိုအစြမ္းသတၱိမ်ားကေတာ့
အိမ္တစ္ေဆာင္အား ေၾကာင္ဝင္ႏိုင္ေလာက္သည့္ အေပါက္ မွ်ျဖင့္ဝင္ေရာက္ႏိုင္ျခင္း၊မည္သို႔ပင္ျမင့္္ေနေစကာမူ
ျမင့္ရာမွနိမ့္ရာသို႔ ပ်ံသန္းႏိုင္ျခင္းတို႔ပင္ျဖစ္ေပသည္။၄င္းအစြမ္းသတၱိမ်ား ပိုင္ဆိုင္ထားေသာသူမ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္ သူေဌးသူႂကြယ္မ်ား၏အိမ္သို႔ဝင္ေရာက္၍
ဥစၥာပစၥည္းမ်ားခိုးယူၾကသူမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ထို႔အျပင္
ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကိုမယူငင္ဘဲ တစ္ပါးသူအိမ္သို႔တက္ေရာက္၍ သူတစ္ပါး သားမယားမ်ားကို အဓမၼျပဳက်င့္ၾကသည့္ေၾကာင္ပ်ံမ်ားလည္း႐ွိေပသည္။(ထိုေၾကာင္ပ်ံမ်ားကိုေတာ့ ယေန႔တိုင္ ေတြ႔ျမင္ေနရဆဲပါ)ၿမိတ္ၿမိဳ႕ေပၚ
၌ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ေၾကာင္ပ်ံသတင္းကားပ်ံ့လြင့္ေနေပေတာ့သည္။ေၾကာင္ပ်ံသည္ ေတာထဲမွ ေၾကာင္ပ်ံ တိရိစာၦန္
၏ သည္းေခ်ကိုယူ၍ ပိယေဆးတစ္မ်ိဳးႏွင့္ေပါင္းစပ္ကာ
ခႏၶာကိုအတြင္းသို႔ ေသြးေၾကာမွတစ္ဆင့္ ထိုးသြင္းၿပီး
ေဆးေအာင္သည့္ သူမ်ားသာ ေၾကာင္ပ်ံအစြမ္းသတၱိကိုရ႐ွိၾကေပသည္။ေဆးမေအာင္ေသာ သူမ်ားကေတာ့ ထာဝရ႐ူးသြပ္သြားၾကသည္။ဤသည္မွာ ေၾကာင္ပ်ံျဖစ္ေပၚလာပုံမ်ား၏ အရင္းအျမစ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
{၂}
ေၾကာင္ပ်ံတိရိစာၦန္ကေတာ့ ယခင္ သစ္ေတာမ်ားအုံ႔ဆိုင္းေနသည့္အခ်ိန္အခါမ်ိဳး၌ ေပါမ်ားစြာေတြ႔ရေပမယ့္ ယခု
သစ္ေတာမ်ားျပဳန္းတီလာသည္ႏွင့္အမွ်ေၾကာင္ပ်ံတိရိစာၦန္မွာလည္းတစ္ျဖည္းျဖည္းႏွင့္႐ွားပါးလာကာ ေဝလံသီေခါင္၍ လူအေရာက္အေပါက္နဲသည့္သစ္ေတာေတြထဲတြင္သာ
ေတြ႔ရေပေတာ့သည္။ေၾကာင္ပ်ံ၏ပုံပန္းသ႑ာန္မွာေတာ့
ေတာေၾကာင္ကဲ့သို႔ဆင္တူၿပီး အၿမီးမွာ ႐ွည္လ်ားလွသည္။
၄င္းတြင္ ေျခႏွင့္လက္ သို႔ဆက္သြယ္ထားေသာ ေတာင္ပံတစ္စုံပါ႐ွိၿပီး ပ်ံသန္းသည့္အခါ ေျခႏွင့္လက္ကိုကားထုတ္၍ သိန္းငွက္သဖြယ္ပ်ံဝဲၾကေပသည္။သို႔ေသာ္လည္းေၾကာင္ပ်ံတိရိစာန္ၦမ်ားမွာ ျမင့္ရာမွနိမ့္ရာသို႔သာ ပ်ံဝဲႏိုင္ႀကၿပီး နိမ့္ရာမွျမင့္ရာသို႔မပ်ံသန္းႏိုင္ၾကေပ။ဤသည္မွာ ေၾကာင္ပ်ံမ်ား၏ အားနည္းခ်က္ပင္ဆိုရေပမည္။ယခု
ၿမိတ္ၿမိဳ႕ တစ္ခြင္၌ ေၾကာင္ပ်ံ တစ္ေယာက္႐ွိေနေပရာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် သူေဌးသူႂကြယ္အိမ္မ်ား၌ ပစၥည္းေပ်ာက္ျခင္းမ်ားၾကဳံရေနေပသည္။ထိုေၾကာင့္ ထိုေၾကာင္ပ်ံအား ဖမ္းမိႏိုင္ဖို႔အေရး ပုလိပ္ မ်ားမွာ ညစဥ္ ကင္းလွည့္႐ွာေဖြေနၾကသည္။သို႔ေသာ္လည္း ယေန႔အခ်ိန္အထိေၾကာင္ပ်ံအား ဖမ္းမိႏိုင္ျခင္းမ႐ွိေသးေပ။ညစဥ္ညတိုင္း ေၾကာင္ပ်ံဟုထင္ျမင္ယူဆ၍ သံသယ႐ွိသူမ်ားအား ဖမ္းဆီးစစ္ေဆး ႏွိပ္စက္မႈမ်ားျပဳလုပ္ေနၾက၍ ၿမိဳ႕တြင္းေနထိုင္သူမ်ား
ညအခ်ိန္ လမ္းမထြက္ရဲေအာင္ျဖစ္ေနၾကေတာ့သည္။ကြၽႏု္ႏွင့္မိုးကေလးမွာလည္း ၿမိတ္ၿမိဳ႕႐ွိ ေတာမက်ၿမိဳ႕မက်ေနရာေလး၌ ႏွစ္ထပ္လည္ေပၚပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ႀကီးတြင္ ေနထိုင္ၾကေပသည္။ၿမိဳ႕ထဲ ေၾကာင္ပ်ံႏွင့္တကြ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား
အား႐ွာေဖြေမြွေႏွာက္ေနၾကေသာ ပုလိပ္မ်ားကို ေၾကာက္၍
ကြၽႏု္ပ္တို႔ႏွစ္ေယာက္မွာလည္း အိမ္ျပင္သို႔ပင္မထြက္ရဲေအာင္႐ွိေခ်ေတာ့သည္။
#######
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အႀကီးဆုံး႐ိုးမႀကီးသုံးခု႐ွိေပသည္။၄င္းတို႔မွာ
ရခိုင္႐ိုးမ၊ပဲခူး႐ိုးမႏွင့္တနသာၤရီ႐ိုးမဟူ၍ျဖစ္သည္။ထို႐ိုးမအသီးသီးမွာ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု အံ့ျသဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္ျပည့္ႏွက္ေနေပသည္။ထိုအထဲ၌ တနသာၤရီ ႐ိုးမထဲတြင္႐ွိေသာ ၿမိဳင္မဟာေတာႀကီးမွာလည္းတစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ေပသည္။ၿမိဳင္မဟာေတာႀကီးမွာ တနသာၤရီ
အေနာက္ဖက္႐ိုးမထဲတြင္႐ွိၿပီး အထိကရေတာႀကီးျဖစ္သည္။ေတာၾကမ္းသည္။ေတာနက္သည္။
ေတာၾကမ္းသည္ဟုဆိုရာတြင္ ႏွစ္မ်ိဳး႐ွိသည္ တစ္မ်ိဳးမွာ
သားရဲတိရိစာၦန္မ်ားၾကမ္းသာေတာမ်ိဳးျဖစ္ၿပီးက်န္တစ္မ်ိဳးမွာ မျမင္ရေသာနတ္ႏွင့္ပရေလာက ၾကမ္းေသာေတာျဖစ္သည္။ၿမိဳင္မဟာေတာမွာဒုတိယအမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၿမိဳင္မဟာေတာမွာ
ေဒဝီကလ်ာ မင္းသမီးစိုးစံေသာ အရပ္ေဒသျဖစ္ေသာေၾကာင့္အမွားမခံေသာအရပ္ျဖစ္ေပသည္။ၿမိဳင္မဟာေတာႏွင့္ အနီးဆုံး႐ွိသည္ရြာကေတာ့ စမ္းဖိုရြာပင္ျဖစ္သည္။
ေ႐ွးအခါက ထိုအရပ္ေဒသ၌ စကားပုံအဆိုတစ္ခု႐ွိခဲ့ေပသည္။ထိုစကားပုံမွာ "ေသလိုလွ်င္ စိန္မစား၊စမ္းဖိုရြာကိုသြား"ဟူ၍ပင္ျဖစ္သည္။ေသလိုလွ်င္ စိန္မစားႏွင့္
စမ္းဖိုရြာကိုသြား ဟူေသာစကားႏွင့္အညီ စမ္းဖိုရြာမွာ
စုန္းကေဝပညာသည္မ်ားေပါမ်ားလွေပသည္။စုန္းကေဝပညာသည္မ်ား႐ွိသည္မ႐ွိသည္ ေသခ်ာမသိရေသာ္လည္း ထိုရြာသို႔ေရာက္လွ်င္ လူအေသအေပ်ာက္မ်ားသည္ကေတာ့ေသခ်ာသည္။သစ္လုံးႀကီးထုတ္ရာ သစ္စခန္းနဲ႔ သိပ္မေဝးလွေသာေနရာတြင္႐ွိ၍ သစ္တင္ရာ
ကားလမ္းနံေဘးတြင္႐ွိေသာေၾကာင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းေသာရြာလည္းျဖစ္သည္။ၿမိဳင္မဟာေတာအတြင္း မွ စမ္းဖိုရြာနဲ႔နီးေသာ ရြာမ်ားမွာ ေရႊက်င္ေဂ်ာင္ရြာ၊စခန္းသစ္ရြာ၊အေခါင္းေပ်ာက္ရြာ၊ေအးခ်မ္းသာရြာ စသည့္ရြာမ်ားျဖစ္ၿပီး ေတာေတာင္ကိုမွီ၍ ပန္းခြာျခင္း၊ေဆးျမစ္႐ွာျခင္း အမဲလိုက္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားအားလုပ္ကိုင္ၾကသည္။ထိုရြာမ်ား၌ လိုအပ္ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို စမ္းဖိုရြာသို႔
လွည္းလမ္းမွတစ္ဆင့္ လာေရာက္ဝယ္ယူၾကသည္။ထို႔အျပင္ ေတာေတာင္ထဲမွရ႐ွိေသာ ေဆးျမစ္၊ပန္းပင္၊ေတာေကာင္မ်ားကို စမ္းဖိုရြာသို႔ဆင္း၍ ေရာင္းခ်ၾကသည္။
စမ္းဖိုရြာမွလည္း ထိုပစၥည္းမ်ားကိုဝယ္ယူၿပီး ေစ်းကားမွတစ္ဆင့္ ၿမိတ္ၿမိဳ႕သို႔ တင္ပို႔ေရာင္းၾကသည္။
ထိုေၾကာင့္ ၿမိဳင္မဟာေတာအတြင္း႐ွိရြာမ်ားအတြက္ စားဝတ္ေနေရးမွာ ပူစရာမ႐ွိေအာင္အဆင္ေျပၾကေပသည္။
စမ္းဖိုရြာ ႏွင့္ ရြာနီးခ်ဳပ္မ်ားထဲမွ အေခါင္းေပ်ာက္ရြာမွာ လည္းထူးျခားေသာရြာတစ္ရြာျဖစ္ေပသည္။ထိုရြာ၏ အမည္နာမကိုေတာ့ ျဖစ္သလိုေပးထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုအားအရင္းျပဳ၍ ေခၚေဝၚၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။ထိုရြာတြင္ေနထိုင္ၾကေသာ လူအမ်ားစုကေတာ့
႐ိုးအလွေသာေတာသူေတာင္သားမ်ားျဖစ္ၿပီး ဘာသာေရးထက္ နတ္ကိုးကြယ္မႈကိုပို၍အေလးထားၾကေပသည္။
တစ္ရြာလုံး မွာ ကုသိုလ္လုပ္သူထက္အကုသိုလ္ျဖင့္အသက္ေမြးၾကသူကပို၍မ်ားေပသည္။
{၃}
ဥပမာ ေဆးပင္႐ွာျခင္း၊ပန္းခြာျခင္း စသည့္ အကုသိုလ္ မျဖစ္ေစေသာ အလုပ္ထက္ အမဲလိုက္ျခင္းဟူသည့့္အကုသိုလ္အလုပ္တို႔ကိုသာ ပို၍ အလုပ္မ်ားၾကေပသည္။
ရ႐ွိလာေသာေတာေကာင္မ်ားအား တစ္ဝက္ကို နတ္ပူေဇာ္သမႈျပဳၾကျပီးက်န္သည့္တစ္ဝက္ကိုသာ ေရာင္းခ်စားေသာက္ၾကေပသည္။ထိုသို႔ အယုံအၾကည္မ်ားလွေသာ ထိုရြာတြင္
အမဲလိုက္ၾကရင္း မျမင္ရေသာနာနာဘာဝမ်ားႏွင့္ အႏၱာရယ္
ျပဳတတ္ေသာ က်ား၊ဝံ၊ေျပာင္ စသည့္ တိရိစာၦန္မ်ား၏လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ေသေၾကပ်က္စီးၾကသူမ်ားမွာ သုုံးရက္တစ္ႀကိမ္ေလးရက္တစ္ႀကိမ္ တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ အျမဲ႐ွိေလသည္။ထိုသို႔ေသ တိုင္းလည္း အယုံအၾကည္လြန္ကဲေသာ ရြာသူရြာသားမ်ားေၾကာင့္ ေသဆုံးသူမ်ားမွာ ေကာင္းရာဘုံဘဝသို႔မေရာက္႐ွိၾကဘဲ မေကာင္းဆိုဝါး၊နာနာဘာဝ၊
မိစၦာမ်ားအျဖစ္ ထိုရြာအတြင္း၌ပင္ တစ္ဝဲလည္လည္ျဖစ္ေနၾကေတာ့သည္။အေၾကာင္းမွာမူကား အေခါင္းေပ်ာက္ရြာ၌ ေသဆုံးသူမ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာအစဥ္အလာအရ ေကာင္းမြန္ေသာဘဝသို႔ေရာက္ရန္ အမွ်ေဝေပးျခင္းမ်ိဳးမ႐ွိဘဲ ေသသူမ်ားကို အေခါင္းထဲထည့္၍ ရြာျပင္၌ သီးသန္႔ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ အေခါင္းထားရန္လုပ္ထားသည့္ ေနရာ၌ သြားေရာက္စြန္႔ပစ္ၾကျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။ထိုသို႔စြန္႔ပစ္ရာတြင္လည္း ထိုေနရာသို႔ ညအခ်ိန္
သြားေရာက္ စြန္႔ပစ္ရသည္။မနက္အခ်ိန္သို႔ ေရာက္ပါက
ထို အေခါင္းမွာ ထိုေနရာ၌ မ႐ွိေတာ့ဘဲ ေပ်ာက္ျခင္းေပ်ာက္ဆုံးသြားတတ္ေပသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ၄င္းရြာအား အေခါင္းေပ်ာက္ရြာဟု အစြဲျပဳေခၚဆိုၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။႐ိုးအလွ၍
အယုံအၾကည္ႀကီးလွေသာ အေခါင္းေပ်ာက္ ရြာသူရြာသားမ်ားမွာ ထိုကဲ့သို႔ သြားထားသေလာက္အေခါင္းမ်ားေပ်ာက္ဆုံးသြားျခင္းကိုပင္ ေက်နပ္ေနၾကသည္။
မည္သည့္အေၾကာင္းအရင္းေၾကာင့္ ေပ်ာက္ဆုံးသြားသည္ကို ေတာ့တစ္ေယာက္မွ်ေျခေျချမစ္ျမစ္မသိၾကဘဲ ၄င္းတို႔သြားထားေသာအေခါင္းမ်ားအား သခ်ႋဳင္းေစာင့္ မဖဲဝါမွ ေဆာင္ယူ၍ ေကာင္းမြန္ရာသို႔ေခၚေဆာင္သြားသည္ဟုထင္ျမင္ယူဆၾကသည္။
မည္သူမွ်လည္း ထိုအေခါင္းမ်ားေပ်ာက္ဆုံးသြားသည့္
အေၾကာင္းကို ဂဃနဏေလ့လာစုံစမ္းသူမ႐ွိၾကေပ။တစ္ရြာလုံး ၄င္းတို႔သြားထားသည့္အေခါင္း မေပ်ာက္ဘဲေနမည္ကိုစိုးရိမ္ပူပန္ေနၾကေပသည္။၄င္းတို႔စိတ္ထဲ၌ အေခါင္းမေပ်ာက္ပါက ေသဆုံးသူတို႔ေကာင္းရာဘုံဘဝမေရာက္ၿပီ ဟု ထင္ျမင္ယူဆထားၾကျခင္းေၾကာင့္ပင္။ထို႔ေၾကာင့္ အေခါင္းေပ်ာက္ရြာ၌ကား လူေသျမဳွတ္ႏွံရာ သခ်ႋဳင္း
ဟူ၍မ႐ွိဘဲ ရြာျပင္႐ွိ အေခါင္းထားရာေနရာတစ္ခုသာ႐ွိေပသည္။ထိုအၿပင္ ထိုရြာ၌ ဘုရားေက်ာင္းကန္ေစတီဟူ၍လည္းမ႐ွိေပ။ဘုရားေစတီမ်ားအားျမင္ရမည့့္အစား ရြာျပင္႐ွိ ကုန္းျမင့္ေပၚတြင္ အေလာင္းထားရာ
အေဆာက္အအုံႏွင့္ယွဥ္၍ျပဳလုပ္ထားေသာ နတ္ပူေဇာ္ရာ
နတ္ကြန္းဟုယူဆရသည့္ အေဆာက္အအုံတစ္ခုသာ႐ွိေပသည္။အေလာင္းေပ်ာက္ ရြာသားမ်ား၄င္းတို႔ ရ႐ွိလာေသာ ေတာေကာင္အသားမ်ားအားေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်လာေရာက္ပူေဇာ္ပသၾက၍ ထိုနတ္ကြန္း၌ သားေကာင္မ်ား၏
ေသြးအနံ႔မ်ားျဖင့္ညီေဟာက္ေနေပသည္။ထူးျခားသည္မွာကား အေခါင္းေပ်ာက္ရြာသားမ်ား လာေရာက္ပသ
သမွ် အသားမ်ားမွာလည္း အေလာင္းေပ်ာက္သကဲ့သို႔ေပ်ာက္ဆုံးေနျခင္းပင္။ထိုသို႔ ေပ်ာက္ဆုံးျခင္းကိုလည္း
ရြာသားမ်ားမွာ သူတို႔၏ အသားမ်ားအား နတ္တို႔က သုံးေဆာင္လိုက္ၾကၿပီ ဟုအယူအဆ ေၾကာင့္ မည္သူမွ်အေလးအနက္မထားၾကေပ။အေလာင္းေပ်ာက္ရြာျပင္႐ွိ
ေတာင္ကုန္းေပၚတြင္ ေဘးျခင္းကပ္လ်က္ယွဥ္၍ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ အေလာင္းထားသည့္ အေဆာက္အအုံႏွင့္
နတ္ကြန္းမွာ ေျခာက္ျခားမႈမ်ားႏွင့္ျပည့္ႏွက္ေနေပေတာ့သည္။ထိုကဲ့သို႔ ႐ိုးအလွေသာ ရြာသားမ်ားအၾကား၌
အခြင့္အေရးရေနၾကေသာ အိမ္တစ္ေဆာင္ေတာ့႐ွိေပသည္။ထိုအိမ္မွာ ရြာအစြန္ဖက္ လူသူမ်ားႏွင့္ေဝးကြာလွသည့္ေနရာတြင္ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ႏွစ္ထပ္ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး တစ္အိမ္လုံးမည္းနက္ေနေအာင္ေရနံေခ်းမ်ားျဖင့္သုတ္လိမ္းထားေပသည္။ႀကီးမားလွေသာ ၄င္းအိမ္ႀကီးမွာ ရြာထဲ႐ွိ တစ္ျခားေသာအိမ္မ်ားႏွင့္ကင္းကြာေနၿပီး တစ္အိမ္တည္း ထီးထီးႀကီးျဖင့္တည္႐ွိေနေပသၫ္။အိမ္ေအာက္ထပ္ပတ္ပတ္လည္အား သစ္မ်ားျဖင့္ အျပည့့္ကာရံထားၿပီး အိမ္ႀကီး၏ပတ္ပတ္လည္ကိုလည္း သစ္မာမ်ားျဖစ္ေသာ ကြၽန္း၊
ပ်ဥ္းကတိုးသားမ်ားျဖင့္ကာရံထားေပသည္။ထိုအိမ္ႀကီး
တြင္ေနထိုင္ၾကသူမ်ားကေတာ့ အသက္၆ဝေက်ာ္ခန္႔
အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး အသက္ေလးဆယ္ခန္႔ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးႏွင့္အသက္၂၀ခန္႔မိန္းမပ်ိဳတစ္ဦးတို႔ပင္ျဖစ္ေပသည္။အမ်ိဳးသမီးႀကီး၏နာမည္ကေတာ့ ေဒၚမယ္ချဖစ္ၿပီး မ်က္ႏွာပုံပန္းမွာ အက်ည္းတန္လွ၍ စုန္းကေဝတစ္ေကာင္ႏွင့္ပင္တူညီေနေပသည္။
အပိုင္း ၂ ဆက္ရန္
Credits
No comments