• ၿမိဳင္​မဟာဓာတ္​႐ွင္​(အပိုင္​း ၁)

    ၿမိဳင္​မဟာဓာတ္​႐ွင္​(အပိုင္​း ၁)
    အ​ေခါင္​း​ေပ်ာက္​ရြာ

    {၁}
    ျမန္​မာႏိုင္​ငံ ကိုလိုနီလက္​​ေအာက္​သို႔က်​ေရာက္​၍  တိုင္​း​ေရးျပည္​ရာ မၿငိမ္​သက္​​ေသး​ေသာ အခ်ိန္​ကာလတစ္​ခုျဖစ္​သည္​။ျပည္​နယ္​တစ္​ဝွမ္​း နယ္​ခ်ဲ့ အဂၤလိပ္​မ်ား ​ေျခ႐ႈပ္​​ေန​ေသာ အခ်ိန္​ဆိုရင္​လည္​းမမွား​ေပ။ျမန္​မာ ႏိုင္​ငံႀကီး
    တိုင္​းတစ္​ပါး သားတို႔၏ လက္​​ေအာက္​သို႔က​်​ေရာက္​၍
    ကြၽန္​နင္​းျပား ဘဝကို မခံလို​ေသာ ျမန္​မာ့မ်ိဳးခ်စ္​
    ​ေတာ္​လွန္​​ေရး အဖြဲ႔မ်ား၏ ရရာလက္​နက္​ကိုစြဲကိုင္​ၿပီး
    အသက္​​ေပးကာ အနယ္​နယ္​အရပ္​ရပ္​ ၌​ေတာခို ​ေတာ္​လွန္​​တိုက္​ခိုက္​ၾကသည္​။ထိုျမန္​မာ့​ေတာ္​လွန္​​ေရးတပ္​ဖြဲ႔ မ်ားကို
    ​ေျမလွန္​႐ွာ​ေဖြ၍ အဂၤလိပ္​တပ္​မ်ား အျမစ္​ျဖတ္​ ​ေခ်မႈန္​း
    ​ေနၾကခ်ိန္​ျဖစ္​၍ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အနယ္​နယ္​ တိုင္​း၌ ​ေျခ႐ႈပ္​လ်က္​႐ွိ​ေနၾကသည္​။မသကာၤ​ေသာ သူမွန္​သမွ်ကို ဖမ္​းဆီး​ေခၚ​ေဆာင္​၍ ​ေျခတြင္​ႀကိဳးခ်ည္​ ​ေဇာက္​ထိုးဆြဲခ်၍ လက္​သည္​း
    ခြံမ်ားအား ပလာယာျဖင္​့ႏႈတ္​ထုတ္​ျခင္​း၊​ေရ​ေႏြးျဖင္​့ ​ေလာင္​းျခင္​း၊​ေျခသလုံး​ေပၚသို႔ သံလုံးတင္​၍ ႀကိတ္​ျခင္​း စသျဖင္​့
    ရက္​စက္​ျခင္​းနည္​းလမ္​း​ေပါင္​းစုံကိုအသုံးျပဳၿပီး ျမန္​မာျပည္​သူမ်ား ႏွိပ္​စက္​ ညည္​းပန္​းၾကသည္​။ထိုသို႔ အဂၤလိပ္​တပ္​မ်ား ​ေျခ႐ႈပ္​​ေနၾကသည္​့ ၿမိဳ႕မ်ားနယ္​မ်ားတြင္​ ျမန္​မာႏိုင္​ငံ၏
    ​ေအာက္​ဖက္​ တနသာၤရီတိုင္​းထဲမွ ၿမိတ္​ၿမိဳ႕သည္​လည္​း
    တစ္​ခုအပါအဝင္​ျဖစ္​​ေပသည္​။ထို​ေခတ္​အခါက ၿမိတ္​ၿမိဳ႕မွာ
    ယခုကဲ့သို႔မဖြံ႔ၿဖိဳး​ေသးဘဲ သစ္​​ေတာႀကီးမ်ားႏွင္​့သာဖုံးအုပ္​​ေနကာ ပင္​လယ္​ကမ္​းစပ္​တစ္​​ေလွ်ာက္​ လမု၊လမဲ့၊ကနစို၊
    ပင္​လယ္​အုန္​း စသည္​့အပင္​မ်ားျဖင္​့သာျပည္​့နက္​​ေန​ေပသည္​။လမ္​းပန္​းဆက္​သြယ္​​ေရးအျဖစ္​ ရန္​ကုန္​ႏွင္​့ၿမိတ္​ၿမိဳ္​သို႔ ​ေရ​ေၾကာင္​းလမ္​းႏွင္​့ ၾကမ္​​းတမ္​း လွ​ေသာ ကားလမ္​းမ်ားျဖင္​့သာ ကုန္​ကူးသန္​း​ေရာင္​းဝယ္​ၾကသည္​။ၿမိတ္​ၿမိဳ႕အတြင္​း​ေနထိုင္​ၾကသူမ်ားက​ေတာ့ လူကုန္​ထံအသိုင္​းအဝိုင္​းမ်ားအျပင္​ဆင္​းရဲႏြမ္​းပါသူမ်ားႏွင္​့ ​ေတာမက်ၿမိဳ႕မက်
    အတန္​အသင္​့စည္​ကား​ေသာၿမိဳ္​ျဖစ္​သည္​။ၿမိတ္​ၿမိဳ႕ႏွင္​့ နီးစပ္​ရာ ၿမိဳ႕နယ္​မ်ားသို႔ ကားလမ္​း ျဖင္​့ ကုန္​ပစၥည္​း ကူးသန္​း​ေရာင္​းဝယ္​ ရာ အခ်က္​အျခာက်​ေသာၿမိဳ႕လည္​းျဖစ္​သည္​။
    ​ေငြ​ေၾကးအတန္​အသင္​့ခ်မ္​းသာ သူမ်ားမွာ သစ္​အမ်ိဳးမ်ိဳး၊
    ရတနာ​ေရာင္​းဝယ္​သည္​့ လုပ္​ငန္​းမ်ားအျပင္​ ​ပင္​လယ္ျ​ပင္​မွ
    ရ႐ွိ​ေသာ ​ေရထြက္​ပစၥည္​းအမ်ိဳးမ်ိဳး ​ေရာင္​းဝယ္​သည္​့
    လုပ္​ငန္​းမ်ားလုပ္​ကိုင္​ၾကၿပီး ​ေငြ​ေၾကးဆင္​းရဲ သူမ်ားမွာ​ေတာ့ ပင္​လယ္​ထဲ၌ ငါး၊ပုစြန္​စသည္​့ တံငါလုပ္​ငန္​းမ်ားႏွင္​့
    ကမ္​းစပ္​တစ္​​ေလွ်ာက္​​ေပါက္​​ေရာက္​​ေန​ေသာ လမု၊ပင္​လယ္​အုန္​းပင္​မ်ားအား ျဖတ္​​ေတာက္​၍ မီး​ေသြးဖုတ္​​ေရာင္​းဝယ္​သည္​့ လုပ္​ငန္​းမ်ား လုပ္​ကိုင္​ၾကသည္​။ထို႔​ေၾကာင္​့ ၿမိဳ႕အတြင္​း ​ေနထိုင္​ၾကသူအမ်ားစုမ်ားစုမွာ အတန္​အသင္​့
    ​ေငြ​ေၾကးႂကြယ္​ဝသူမ်ားသာျဖစ္​​ေပသည္​။ထို႔အျပင္​ထို​ေခတ္​အခါက ျမန္​မာျပည္​၌ ျမန္​မာ့႐ိုးရာ လက္​မႈပညာမ်ားအျပင္​ ​ေၾကာင္​ပ်ံ၊​အံပြား၊စုန္​း၊​ေမွာ္​က​ေဝ အတတ္​မ်ားလည္​း ထြန္​းကား​ေနဆဲျဖစ္​ရာ ျပည္​သူတစ္​​ေယာက္​အဖို႔ နယ္​ခ်ဲ့ အဂၤလိပ္​မ်ားအျပင္​ ၄င္​း စုန္​းက​ေဝမ်ား
    ၏ ​ေဘးအႏၱာရယ္​ကိုလည္​း ​ေ႐ွာင္​႐ွားၾကရင္​း ပင္​ပန္​းခက္​ခဲစြာ ဘဝျဖတ္​သန္​းၾကရသည္​။ထိုအထဲ၌ အဆိုးဆုံးက​ေတာ့ ​ေၾကာင္​ပ်ံပင္​ျဖစ္​​ေပသည္​။​ေၾကာင္​ပ်ံဆိုသည္​မွာ ​ေၾကာင္​မဟုတ္​ဘဲ ​ေၾကာင္​တစ္​​ေကာင္​ကဲ့သို႔ အစြမ္​းသတၱိမ်ားပိုင္​ဆိုင္​ထား​ေသာ လူတစ္​​ေယာင္​ပင္​ျဖစ္​​ေပသည္​။​ထိုလူမွာ ​ေန႔အခ်ိန္​၌ မည္​သည္​့အစြမ္​းမွ်မ႐ွိ​ေသာ္​လည္​း
    ည​ေရာက္​လ်ွင္​​ေတာ့ ​ေၾကာင္​ပ်ံအစြမ္​းမ်ားအလိုအ​ေလ်ာက္​ပုိင္​ဆိုင္​လာ​ေပသည္​။ထိုအစြမ္​းသတၱိမ်ားက​ေတာ့
    အိမ္​တစ္​​ေဆာင္​အား ​ေၾကာင္​ဝင္​ႏိုင္​​ေလာက္​သည္​့ အ​ေပါက္​ မွ်ျဖင္​့ဝင္​​ေရာက္​ႏိုင္​ျခင္​း၊မည္​သို႔ပင္​ျမင္​္​​့​ေန​ေစကာမူ
    ျမင္​့ရာမွနိမ္​့ရာသို႔ ပ်ံသန္​းႏိုင္​ျခင္​းတို႔ပင္​ျဖစ္​​ေပသည္​။၄င္​းအစြမ္​းသတၱိမ်ား ပိုင္​ဆိုင္​ထား​ေသာသူမ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင္​့ သူ​ေဌးသူႂကြယ္​မ်ား၏အိမ္​သို႔ဝင္​​ေရာက္​၍
    ဥစၥာပစၥည္​းမ်ားခိုးယူၾကသူမ်ားသာျဖစ္​​ေပသည္​။ထို႔အျပင္​
    ဥစၥာပစၥည္​းမ်ားကိုမယူငင္​ဘဲ တစ္​ပါးသူအိမ္​သို႔တက္​​ေရာက္​၍ သူတစ္​ပါး သားမယားမ်ားကို အဓမၼျပဳက်င္​့ၾကသည္​့​ေၾကာင္​ပ်ံမ်ားလည္​း႐ွိ​ေပသည္​။(ထို​ေၾကာင္​ပ်ံမ်ားကို​ေတာ့ ယ​ေန႔တိုင္​ ​ေတြ႔ျမင္​​ေနရဆဲပါ)ၿမိတ္​ၿမိဳ႕​ေပၚ
    ​၌ ​တစ္​​ေန႔တစ္​​ေန႔​ေၾကာင္​ပ်ံသတင္​းကားပ်ံ့လြင္​့​ေန​ေပ​ေတာ့သည္​။​ေၾကာင္​ပ်ံသည္​ ​ေတာထဲမွ ​ေၾကာင္​ပ်ံ တိရိစာၦန္​
    ၏ သည္​း​ေခ်ကိုယူ၍ ​ပိယ​ေဆးတစ္​မ်ိဳးႏွင္​့​ေပါင္​းစပ္​ကာ
    ခႏၶာကိုအတြင္​းသို႔ ​ေသြး​ေၾကာမွတစ္​ဆင္​့ ထိုးသြင္​းၿပီး
    ​ေဆး​ေအာင္​သည္​့ သူမ်ားသာ ​ေၾကာင္​ပ်ံအစြမ္​းသတၱိကိုရ႐ွိၾက​ေပသည္​။​ေဆးမ​ေအာင္​​ေသာ သူမ်ားက​ေတာ့ ထာဝရ႐ူးသြပ္​သြားၾကသည္​။ဤသည္​မွာ ​ေၾကာင္​ပ်ံျဖစ္​​ေပၚလာပုံမ်ား၏ အရင္​းအျမစ္​ပင္​ျဖစ္​​ေပသည္​။​
    {၂}
    ေၾကာင္​ပ်ံတိရိစာၦန္​က​ေတာ့ ယခင္​ သစ္​​ေတာမ်ားအုံ႔ဆိုင္​း​ေနသည္​့အခ်ိန္​အခါမ်ိဳး၌ ​ေပါမ်ားစြာ​ေတြ႔ရ​ေပမယ္​့ ယခု
    သစ္​​ေတာမ်ားျပဳန္​းတီလာသည္​ႏွင္​့အမွ်​ေၾကာင္​ပ်ံတိရိစာၦန္​မွာလည္​းတစ္​ျဖည္​းျဖည္​းႏွင္​့႐ွားပါးလာကာ ​ေဝလံသီ​ေခါင္​၍ လူအ​ေရာက္​အ​ေပါက္​နဲသည္​့သစ္​​ေတာ​ေတြထဲတြင္​သာ
    ​ေတြ႔ရ​ေပ​ေတာ့သည္​။​ေၾကာင္​ပ်ံ၏ပုံပန္​းသ႑ာန္​မွာ​ေတာ့
    ​ေတာ​ေၾကာင္​ကဲ့သို႔ဆင္​တူၿပီး အၿမီးမွာ ႐ွည္​လ်ားလွသည္​။
    ၄င္​းတြင္​ ​ေျခႏွင္​့လက္​ သို႔ဆက္​သြယ္​​ထား​ေသာ ​ေတာင္​ပံတစ္​စုံပါ႐ွိၿပီး ပ်ံသန္​းသည္​့အခါ ​ေျခႏွင္​့လက္​ကိုကားထုတ္​၍ သိန္​းငွက္​သဖြယ္​ပ်ံဝဲၾက​ေပသည္​။သို႔​ေသာ္​လည္​း​ေၾကာင္​ပ်ံတိရိစာန္ၦမ်ားမွာ ျမင္​့ရာမွနိမ္​့ရာသို႔သာ ပ်ံဝဲႏိုင္​ႀကၿပီး နိမ္​့ရာမွျမင္​့ရာသို႔မပ်ံသန္​းႏိုင္​ၾက​ေပ။ဤသည္​မွာ ​ေၾကာင္​ပ်ံမ်ား၏ အားနည္​းခ်က္​ပင္​ဆိုရ​ေပမည္​။ယခု
    ၿမိတ္​ၿမိဳ႕ တစ္​ခြင္​၌ ​ေၾကာင္​ပ်ံ တစ္​​ေယာက္​႐ွိ​ေန​ေပရာ ​ေန႔စဥ္​ႏွင္​့အမွ် သူ​ေဌးသူႂကြယ္​အိမ္​မ်ား၌ ပစၥည္​း​ေပ်ာက္​ျခင္​းမ်ားၾကဳံရ​ေန​ေပသည္​။ထို​ေၾကာင္​့ ထို​ေၾကာင္​ပ်ံအား ဖမ္​းမိႏိုင္​ဖို႔အ​ေရး ပုလိပ္​ မ်ားမွာ ညစဥ္​ ကင္​းလွည္​့႐ွာ​ေဖြ​ေနၾကသည္​။သို႔​ေသာ္​လည္​း ယ​ေန႔အခ်ိန္​အထိ​ေၾကာင္​ပ်ံအား ဖမ္​းမိႏိုင္​ျခင္​းမ႐ွိ​ေသး​ေပ။​ညစဥ္​ညတိုင္​း ​ေၾကာင္​ပ်ံဟုထင္​ျမင္​ယူဆ၍ သံသယ႐ွိသူမ်ားအား ဖမ္​းဆီးစစ္​​ေဆး ႏွိပ္​စက္​မႈမ်ားျပဳလုပ္​​ေနၾက၍ ၿမိဳ႕တြင္​း​ေနထိုင္​သူမ်ား
    ညအခ်ိန္​ လမ္​းမထြက္​​ရဲ​ေအာင္​ျဖစ္​​ေနၾက​ေတာ့သည္။ကြၽႏု္​ႏွင္​့မိုးက​ေလးမွာလည္​း ၿမိတ္​ၿမိဳ႕႐ွိ ​ေတာမက်ၿမိဳ႕မက်​ေနရာ​ေလး၌ ႏွစ္​ထပ္​လည္​​ေပၚပ်ဥ္​​ေထာင္​အိမ္​ႀကီးတြင္​ ​ေနထိုင္​ၾက​ေပသည္​။ၿမိဳ႕ထဲ ​ေၾကာင္​ပ်ံႏွင္​့တကြ ​ေတာ္​လွန္​​ေရးသမားမ်ား
    အား႐ွာ​ေဖြ​ေမြ​ွ​ေႏွာက္​​ေနၾက​ေသာ ပုလိပ္​မ်ားကို ​ေၾကာက္​၍
    ကြၽႏု္​ပ္​တို႔ႏွစ္​​ေယာက္​မွာလည္​း အိမ္​ျပင္​သို႔ပင္​မထြက္​ရဲ​ေအာင္​႐ွိ​ေခ်​ေတာ့သည္​။
                                   #######
    ျမန္​မာႏိုင္​ငံ၌ အႀကီးဆုံး႐ိုးမႀကီးသုံးခု႐ွိ​ေပသည္​။၄င္​းတို႔မွာ
    ရခိုင္​႐ိုးမ၊ပဲခူး႐ိုးမႏွင္​့တနသာၤရီ႐ိုးမဟူ၍ျဖစ္​သည္​။ထို႐ိုးမအသီးသီးမွာ တစ္​ခုမဟုတ္​တစ္​ခု အံ့ျသဖြယ္​ရာမ်ားႏွင္​့ျပည္​့ႏွက္​​ေန​ေပသည္​။ထိုအထဲ၌ တနသာၤရီ ႐ိုးမထဲတြင္​႐ွိ​ေသာ ၿမိဳင္​မဟာ​ေတာႀကီးမွာလည္​းတစ္​ခုအပါအဝင္​ျဖစ္​​ေပသည္​။ၿမိဳင္​မဟာ​ေတာႀကီးမွာ တနသာၤရီ
    အ​ေနာက္​ဖက္​႐ိုးမထဲတြင္​႐ွိၿပီး အထိကရ​ေတာႀကီးျဖစ္​သည္​။​ေတာၾကမ္​းသည္​။​ေတာနက္​သည္​။
    ​ေတာၾကမ္​းသည္​ဟုဆိုရာတြင္​ ႏွစ္​မ်ိဳး႐ွိသည္​ တစ္​မ်ိဳးမွာ
    သားရဲတိရိစာၦန္​မ်ားၾကမ္​းသာ​ေတာမ်ိဳးျဖစ္​ၿပီးက်န္​တစ္​မ်ိဳးမွာ မျမင္​ရ​ေသာနတ္​ႏွင္​့ပရ​ေလာက ၾကမ္​း​ေသာ​ေတာျဖစ္​သည္​။ၿမိဳင္​မဟာ​ေတာမွာဒုတိယအမ်ိဳးအစားျဖစ္​သည္​။အဘယ္​​ေၾကာင္​့ဆို​ေသာ္​ ၿမိဳင္​မဟာ​ေတာမွာ
    ​ေဒဝီကလ်ာ မင္​းသမီးစိုးစံ​ေသာ အရပ္​​ေဒသျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့အမွားမခံ​ေသာအရပ္​ျဖစ္​​ေပသည္​။ၿမိဳင္​မဟာ​ေတာႏွင္​့ အနီးဆုံး႐ွိသည္​ရြာက​ေတာ့ စမ္​းဖိုရြာပင္​ျဖစ္​သည္​။
    ​ေ႐ွးအခါက ထိုအရပ္​​ေဒသ၌ စကားပုံအဆိုတစ္​ခု႐ွိခဲ့​ေပသည္​။ထိုစကားပုံမွာ "​ေသလိုလွ်င္​ စိန္​မစား၊စမ္​းဖိုရြာကိုသြား"ဟူ၍ပင္​ျဖစ္​သည္​။​ေသလိုလွ်င္​ စိန္​မစားႏွင္​့
    စမ္​းဖိုရြာကိုသြား ဟူ​ေသာစကားႏွင္​့အညီ စမ္​းဖိုရြာမွာ
    စုန္​းက​ေဝပညာသည္​မ်ား​ေပါမ်ားလွ​ေပသည္​။စုန္​းက​ေဝပညာသည္​မ်ား႐ွိသည္​မ႐ွိသည္​ ​ေသခ်ာမသိရ​ေသာ္​လည္​း ထိုရြာသို႔​ေရာက္​လွ်င္​ လူအ​ေသအ​ေပ်ာက္​မ်ားသည္​က​ေတာ့​ေသခ်ာသည္​။သစ္​လုံးႀကီးထုတ္​ရာ သစ္​စခန္​းနဲ႔ သိပ္​မ​ေဝးလွ​ေသာ​ေနရာတြင္​႐ွိ၍ သစ္​တင္​ရာ
    ကားလမ္​းနံ​ေဘးတြင္​႐ွိ​ေသာ​ေၾကာင္​့ လမ္​းပန္​းဆက္​သြယ္​​ေရး​ေကာင္​း​ေသာရြာလည္​းျဖစ္​သည္​။ၿမိဳင္​မဟာ​ေတာအတြင္​း မွ စမ္​းဖိုရြာနဲ႔နီး​ေသာ ရြာမ်ားမွာ ​ေရႊက်င္​​ေဂ်ာင္​ရြာ၊စခန္​းသစ္​ရြာ၊အ​ေခါင္​း​ေပ်ာက္​ရြာ၊​ေအးခ်မ္​းသာရြာ စသည္​့ရြာမ်ားျဖစ္​ၿပီး ​ေတာ​ေတာင္​ကိုမွီ၍ ပန္​းခြာျခင္​း၊​ေဆးျမစ္​႐ွာျခင္​း အမဲလိုက္​ျခင္​း လုပ္​ငန္​းမ်ားအားလုပ္​ကိုင္​ၾကသည္​။ထိုရြာမ်ား၌ လိုအပ္​​ေသာ ကုန္​ပစၥည္​းမ်ားကို စမ္​းဖိုရြာသို႔
    လွည္​းလမ္​းမွတစ္​ဆင္​့ လာ​ေရာက္​ဝယ္​ယူၾကသည္​။ထို႔အျပင္​ ​ေတာ​ေတာင္​ထဲမွရ႐ွိ​ေသာ ​ေဆးျမစ္​၊ပန္​းပင္​၊​ေတာ​ေကာင္​မ်ားကို စမ္​းဖိုရြာသို႔ဆင္​း၍ ​ေရာင္​းခ်ၾကသည္​။
    စမ္​းဖိုရြာမွလည္​း ထိုပစၥည္​းမ်ားကိုဝယ္​ယူၿပီး ​ေစ်းကားမွတစ္​ဆင္​့ ၿမိတ္​ၿမိဳ႕သို႔ တင္​ပို႔​ေရာင္​းၾကသည္​။
    ထို​ေၾကာင္​့ ၿမိဳင္​မဟာ​ေတာအတြင္​း႐ွိရြာမ်ားအတြက္​ စားဝတ္​​ေန​ေရးမွာ ပူစရာမ႐ွိ​ေအာင္​အဆင္​​ေျပၾက​ေပသည္​။
    စမ္​းဖိုရြာ ႏ​ွင္​့ ရြာနီးခ်ဳပ္​မ်ားထဲမွ အ​ေခါင္​း​ေပ်ာက္​ရြာမွာ လည္​းထူးျခား​ေသာရြာတစ္​ရြာျဖစ္​​ေပသည္​။ထိုရြာ၏ အမည္​နာမကို​ေတာ့ ျဖစ္​သလို​ေပးထားျခင္​းမဟုတ္​ဘဲ အ​ေၾကာင္​းအရာ တစ္​ခုအားအရင္​းျပဳ၍ ​ေခၚ​ေဝၚၾကျခင္​းျဖစ္​​ေပသည္​။ထိုရြာတြင္​​ေနထိုင္​ၾက​ေသာ လူအမ်ားစုက​ေတာ့
    ႐ိုးအလွ​ေသာ​ေတာသူ​ေတာင္​သားမ်ားျဖစ္​ၿပီး ဘာသာ​ေရးထက္​ နတ္​ကိုးကြယ္​မႈကိုပို၍အ​ေလးထားၾက​ေပသည္​။
    တစ္​ရြာလုံး မွာ ကုသိုလ္​လုပ္​သူထက္​အကုသိုလ္​ျဖင္​့အသက္​​ေမြးၾကသူကပို၍မ်ား​ေပသည္။
    {၃}
    ဥပမာ ​ေဆးပင္​႐ွာျခင္​း၊ပန္​းခြာျခင္​း စသည္​့ အကုသိုလ္​ မျဖစ္​​ေစ​ေသာ အလုပ္​ထက္​ အမဲလိုက္​ျခင္​းဟူသည့္​့အကုသိုလ္​အလုပ္​တို႔ကိုသာ ပို၍ အလုပ္​မ်ားၾက​ေပသည္​။
    ရ႐ွိလာ​ေသာ​ေတာ​ေကာင္​မ်ားအား တစ္​ဝက္​ကို နတ္​ပူ​ေဇာ္​သမႈျပဳၾကျပီးက်န္​သည္​့တစ္​ဝက္​ကိုသာ ​ေရာင္​းခ်စား​ေသာက္​ၾက​ေပသည္​။ထိုသို႔ အယုံအၾကည္​မ်ားလွ​ေသာ ထိုရြာတြင္​
    အမဲလိုက္​ၾကရင္​း မျမင္​ရ​ေသာနာနာဘာဝမ်ားႏွင္​့ အႏၱာရယ္​
    ျပဳတတ္​​ေသာ က်ား၊ဝံ၊​ေျပာင္​ စသည္​့ တိရိစာၦန္​မ်ား၏လက္​ခ်က္​​ေၾကာင္​့ ​ေသ​ေၾကပ်က္​စီးၾကသူမ်ားမွာ သုုံးရက္​တစ္​ႀကိမ္​​ေလးရက္​တစ္​ႀကိမ္​ တစ္​ပတ္​တစ္​ႀကိမ္​ အျမဲ႐ွိ​ေလသည္​။ထိုသို႔​ေသ တိုင္​းလည္​း အယုံအၾကည္​လြန္​ကဲ​ေသာ ရြာသူရြာသားမ်ား​ေၾကာင္​့ ​ေသဆုံးသူမ်ားမွာ ​ေကာင္​းရာဘုံဘဝသို႔မ​ေရာက္​႐ွိၾကဘဲ မ​ေကာင္​းဆိုဝါး၊နာနာဘာဝ၊
    မိစၦာမ်ားအျဖစ္​ ထိုရြာအတြင္​း၌ပင္​ တစ္​ဝဲလည္​လည္​ျဖစ္​​ေနၾက​ေတာ့သည္​။အ​ေၾကာင္​းမွာမူကား အ​ေခါင္​း​ေပ်ာက္​ရြာ၌ ​ေသဆုံးသူမ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာအစဥ္​အလာအရ ​ေကာင္​းမြန္​​ေသာဘဝသို႔​ေရာက္​ရန္​ အမွ်​ေဝ​ေပးျခင္​းမ်ိဳးမ႐ွိဘဲ ​ေသသူမ်ားကို အ​ေခါင္​းထဲထည္​့၍ ရြာျပင္​၌ သီးသန္​႔ ​ေဆာက္​လုပ္​ထား​ေသာ အ​ေခါင္​းထားရန္​လုပ္​ထားသည္​့ ​ေနရာ၌ သြား​ေရာက္​စြန္​႔ပစ္​ၾကျခင္​း​ေၾကာင္​့ျဖစ္​​ေပသည္​။ထိုသို႔စြန္​႔ပစ္​ရာတြင္​လည္​း ထို​ေနရာသို႔ ညအခ်ိန္​
    သြား​ေရာက္​ စြန္​႔ပစ္​ရသည္​။မနက္​အခ်ိန္​သို႔ ​ေရာက္​ပါက
    ထို အ​ေခါင္​းမွာ ထို​ေနရာ၌ မ႐ွိ​ေတာ့ဘဲ ​ေပ်ာက္​ျခင္​း​ေပ်ာက္​ဆုံးသြားတတ္​​ေပသည္​။ထို႔​ေၾကာင္​့ ၄င္​းရြာအား အ​ေခါင္​း​ေပ်ာက္​ရြာဟု အစြဲျပဳ​ေခၚဆိုၾကျခင္​းျဖစ္​​ေပသည္​။႐ိုးအလွ၍
    အယုံအၾကည္​ႀကီးလွ​ေသာ အ​ေခါင္​း​ေပ်ာက္​ ရြာသူရြာသားမ်ားမွာ ထိုကဲ့သို႔ သြားထားသ​ေလာက္​​အ​ေခါင္​းမ်ား​ေပ်ာက္​ဆုံးသြားျခင္​းကိုပင္​ ​ေက်နပ္​​ေနၾကသည္​။
    မည္​သည္​့အ​ေၾကာင္​းအရင္​း​ေၾကာင္​့ ​ေပ်ာက္​ဆုံးသြားသည္​ကို ​ေတာ့တစ္​​ေယာက္​မွ်​ေျခ​ေျချမစ္​ျမစ္​မသိၾကဘဲ ၄င္​းတို႔သြားထား​ေသာအ​ေခါင္​းမ်ားအား သခ်ႋဳင္​း​ေစာင္​့ မဖဲဝါမွ ​ေဆာင္​ယူ၍ ​ေကာင္​းမြန္​ရာသို႔​ေခၚ​ေဆာင္​သြားသည္​ဟုထင္​ျမင္​ယူဆၾကသည္​။
    မည္​သူမွ်လည္​း ထိုအ​ေခါင္​းမ်ား​ေပ်ာက္​ဆုံးသြားသည္​့
    အ​ေၾကာင္​းကို ဂဃနဏ​ေလ့လာစုံစမ္​းသူမ႐ွိၾက​ေပ။တစ္​ရြာလုံး ၄င္​းတို႔သြားထားသည္​့အ​ေခါင္​း မ​ေပ်ာက္​ဘဲ​ေနမည္​ကိုစိုးရိမ္​ပူပန္​​ေနၾက​ေပသည္​။၄င္​းတို႔စိတ္​ထဲ၌ အ​ေခါင္​းမ​ေပ်ာက္​ပါက ​ေသဆုံးသူတို႔​ေကာင္​းရာဘုံဘဝမ​ေရာက္​ၿပီ ဟု ထင္​ျမင္​ယူဆထားၾကျခင္​း​ေၾကာင္​့ပင္​။ထို႔​ေၾကာင္​့ အ​ေခါင္​း​ေပ်ာက္​ရြာ၌ကား လူ​ေသျမဳွတ္​ႏွံရာ သခ်ႋဳင္​း
    ဟူ၍မ႐ွိဘဲ ရြာျပင္​႐ွိ အ​ေခါင္​းထားရာ​ေနရာတစ္​ခုသာ႐ွိ​ေပသည္​။ထိုအၿပင္​ ထိုရြာ၌ ဘုရား​ေက်ာင္​းကန္​​ေစတီဟူ၍လည္​းမ႐ွိ​ေပ။​ဘုရား​ေစတီမ်ားအားျမင္​ရမည့္​့အစား ရြာျပင္​႐ွိ ကုန္​းျမင္​့​ေပၚတြင္​ အ​ေလာင္​းထားရာ
    အ​ေဆာက္​အအုံႏွင္​့ယွဥ္​၍ျပဳလုပ္​ထား​ေသာ နတ္​ပူ​ေဇာ္​ရာ
    ​နတ္​ကြန္​းဟုယူဆရသည္​့ အ​ေဆာက္​အအုံတစ္​ခုသာ႐ွိ​ေပသည္​။အ​ေလာင္​း​ေပ်ာက္​ ရြာသားမ်ား၄င္​းတို႔ ရ႐ွိလာ​ေသာ ​ေတာ​ေကာင္​အသားမ်ားအား​ေန႔စဥ္​ႏွင္​့အမွ်လာ​ေရာက္​ပူ​ေဇာ္​ပသၾက၍ ထိုနတ္​ကြန္​း၌  သား​ေကာင္​မ်ား၏
    ​ေသြးအနံ႔မ်ားျဖင္​့ညီ​ေဟာက္​​ေန​ေပသည္​။ထူးျခားသည္​မွာကား အ​ေခါင္​း​ေပ်ာက္​ရြာသားမ်ား လာ​ေရာက္​ပသ
    သမွ် အသားမ်ားမွာလည္​း အ​ေလာင္​း​ေပ်ာက္​သကဲ့သို႔​ေပ်ာက္​ဆုံး​ေနျခင္​းပင္​။ထိုသို႔ ​ေပ်ာက္​ဆုံးျခင္​းကိုလည္​း
    ရြာသားမ်ားမွာ သူတို႔၏ အသားမ်ားအား နတ္​တို႔က သုံ​း​ေဆာင္​လိုက္​ၾကၿပီ ဟုအယူအဆ ​ေၾကာင္​့ မည္​သူမွ်အ​ေလးအနက္​မထားၾက​ေပ။အ​ေလာင္​း​ေပ်ာက္​ရြာျပင္​႐ွိ
    ​ေတာင္​ကုန္​း​ေပၚတြင္​ ​ေဘးျခင္​းကပ္​လ်က္​ယွဥ္​၍ ​ေဆာက္​လုပ္​ထား​ေသာ အ​ေလာင္​းထားသည္​့ အ​ေဆာက္​အအုံႏွင္​့
    နတ္​ကြန္​းမွာ ​ေျခာက္​ျခားမႈမ်ားႏွင္​့ျပည္​့ႏွက္​​ေန​ေပ​ေတာ့သည္​။ထိုကဲ့သို႔ ႐ိုးအလွ​ေသာ ရြာသားမ်ားအၾကား၌
    အခြင္​့အ​ေရးရ​ေနၾက​ေသာ အိမ္​တစ္​​ေဆာင္​​ေတာ့႐ွိ​ေပသည္​။ထိုအိမ္​မွာ ရြာအစြန္​ဖက္​ လူသူမ်ားႏ​ွင္​့​ေဝးကြာလွသည္​့​ေနရာတြင္​​ေဆာက္​လုပ္​ထား​ေသာ ႏွစ္​ထပ္​ ​ပ်ဥ္​​ေထာင္​အိမ္​ႀကီးျဖစ္​ၿပီး တစ္​အိမ္​လုံးမည္​းနက္​​ေန​ေအာင္​​ေရနံ​ေခ်းမ်ားျဖင္​့သုတ္​လိမ္​းထား​ေပသည္​။ႀကီးမားလွ​ေသာ ၄င္​းအိမ္​ႀကီးမွာ ရြာထဲ႐ွိ တစ္​ျခား​ေသာအိမ္​မ်ားႏွင္​့ကင္​းကြာ​ေနၿပီး တစ္​အိမ္​တည္​း ထီးထီးႀကီးျဖင္​့တည္​႐ွိ​ေန​ေပသၫ္​။အိမ္​​ေအာက္​ထပ္​ပတ္​ပတ္​လည္​အား သစ္​မ်ားျဖင္​့ အျပည့္​့ကာရံထားၿပီး အိမ္​ႀကီး၏ပတ္​ပတ္​လည္​ကိုလည္​း သစ္​မာမ်ားျဖစ္​​ေသာ ကြၽန္​း၊
    ပ်ဥ္​းကတိုးသားမ်ားျဖင္​့ကာရံထား​ေပသည္​။ထိုအိမ္​ႀကီး
    တြင္​​ေနထိုင္​ၾကသူမ်ားက​ေတာ့ အသက္​၆ဝ​ေက်ာ္​ခန္​႔
    အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္​ဦး အသက္​​ေလးဆယ္​ခန္​႔ အမ်ိဳးသားတစ္​ဦးႏွင္​့အသက္​၂၀ခန္​႔မိန္​းမပ်ိဳတစ္​ဦးတို႔ပင္​ျဖစ္​​ေပသည္​။အမ်ိဳးသမီးႀကီး၏နာမည္​က​ေတာ့ ​ေဒၚမယ္​ချဖစ္​ၿပီး မ်က္​ႏွာပုံပန္​းမွာ အက်ည္​းတန္​လွ၍ စုန္​းက​ေဝတစ္​​ေကာင္​ႏွင္​့ပင္​တူညီ​ေန​ေပသည္​။

    အပိုင္​း ၂ ဆက္​ရန္​

    Credits

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad